Startpagina

Odysseus een man van verhalen recensie

Odysseus een man van verhalen matthijs nederland

Het boek 'Odysseus een man van verhalen' van Imme Dros werd beloond met een Zilveren Griffel in 1995, de vraag in deze recensie is, is het boek in 2014 nog steeds die griffel waard? Deze vraag zal ik beantwoorden door het over de schrijfstijl en het verhaal van dit boek te hebben 'Odysseus, een man van verhalen' is de tweede Odyssee-bewerking in proza voor de jeugd die dit jaar verschijnt. In februari verscheen 'De vloek van Polyfemos' van de vlak daarna plotseling. Odysseus, een man van verhalen Auteur tips en meningen. Op een inspirerende, eerlijke en toegankelijke manier. Over ons. Over ons. Het is een leuk boek voor mensen van mijn leeftijd, het is niet te serieus en heeft genoeg spanning. Als je van mythes houdt is het zeker een erg leuk boek. Odysseus een van van verhalen, door Imme dros in 1994

Er is een nieuwe vertaling verschenen van de Odyssee, het boek van de lotgevallen van de Griekse held Odysseus, 'de man van vele listen', zoals de beginregel meldt Ilios, Het verhaal van de Trojaanse oorlog en Odysseus, een man van verhalen: Dros' veelgeprezen Homerosbewerkingen, nu samen in één band. Mét de prachtige illustraties van Harrie Geelen. Ilios gaat over het tienjarige beleg van Troje. De Grieken proberen de geschaakte Helena terug te halen Een luisterboek van Odysseus, een man van verhalen is er (nog) niet. Maar sinds vorig jaar is er wel een verkrijgbaar van Dros' Odysseia (1991): een vrij letterlijke vertaling voor volwassenen met handhaving van het metrum

Toen wij van Ithaka vertrokken, vertrokken wij

1. Odysseus is een wijze koning, een weergaloze strateeg, een slimme man, één van duizend listen, onverschrokken en een onstuitbare held. Telemachos is eerder een beetje een watje en durft weinig te beginnen in zijn eentje
  2. Van een mooi, treurig verhaal maakt de Utrechtse groep Het Filiaal Theatermakers een warmbloedige muziektheatervoorstelling (drie sterren) Cultuur & Media Fascinerend, hoe de muziek van Liisa Hirsch tijd en ruimte laat vervloeien (vier sterren
  3. Van de Odysseia heeft zij zowel een letterlijke vertaling gemaakt (Odysseia, 1991) als een hervertelling (Odysseus - Een man van verhalen, 1994). De manier waarop zij het verhaal van de Trojaanse oorlog opnieuw vertelt, is spannend

Odysseus, een man van verhalen door Imme Dros Scholieren

1994 Odysseus : een man van verhalen ; een bewerking en navertelling voor de jeugd van Odyssee van Homerus welke gaat over de zwerftochten van de held Odysseus 1995 Morgen ga ik naar China 1995 Ongelukkig verlief cache versie van het boekverslag : Imme Dros - Odysseus, Een Man Van Verhalen. Deze versie komt van http://www.scholieren.com/boekverslagen/18153 en is laatst. In 1996 kreeg ze een Vlag en Wimpel voor het derde deel van de Texel-verhalen, Ongelukkig verliefd. Imme Dros heeft vaak prijzen voor haar werk ontvangen, waaronder de Libris Woutertje Pieterse Prijs voor Annetje Lie in het holst van de nacht en een tiental Griffels voor, onder andere, Morgen ga ik naar China en Odysseus. Een man van verhalen Ilios en Odysseus. Ilios, Het verhaal van de Trojaanse oorlog en Odysseus, een man van verhalen: Dros' veelgeprezen Homerosbewerkingen, nu samen in één band. Mét de prachtige illustraties van Harrie Geelen.Ilios gaat over het tienjarige beleg van Troje. De Grieken proberen de geschaakte Helena terug te halen

oddyseus een man van verhalen

Die zoon is de verbindende figuur in het nieuwste boek van Imme Dros, Odysseus, een man van verhalen. Dross heeft iets met Odysseus, in 1991 verscheen haar vertaling van de Odyssee, in 1988 haar eerste boek over de held: De reizen van de slimme man Odysseus and his adventures have been a source of inspiration for Dros many times. and in the idiosyncratic prose narrative Odysseus, een man van verhalen in. Odysseus: een man van verhalen. Imme Dros. Querido, 1995 - 212 pages. 0 Reviews. Navertelling van het klassieke verhaal over Odysseus omzwervingen na de Trojaanse.

Odysseus is ook nu nog een pageturner - NR

Ilios & Odysseus van Imme Dros Boek en recensies - hebban

De focus ligt achtereenvolgens op het verhaal van Odysseus, de avonturen van Daedalus en Icarus en de biecht van Helena met betrekking tot de Trojaanse oorlog. In het derde boek, Diep in het woud bewerkt De Cock negentien bekende verhalen van Ovidius. Veel aandacht gaat daarbij naar de 'personages, hun gedachten en gevoelens' uit Ilios & Odysseus direct en eenvoudig bestellen uit voorraad bij kinderboek-kopen.nl. De online kinderboeken specialist Odysseus: een man van verhalen. Een Zilveren Griffel in 1995. Een vertaling en bewerking van de Odyssee van Homerus ISBN 90-214-6036-X. Simon van der Geest (2011) Odysseus: een man van verhalen. Imme Dros. Querido, 1995 - 212 pagina's. 0 Recensies. Navertelling van het klassieke verhaal over Odysseus omzwervingen na de.

'Luister! Odysseus vertelt!' - De Groene Amsterdamme

Als u de reservatie via de site doet krijgt u dus de eerstvolgende werkdag een e-mail met de bevestiging dat het materiaal klaar ligt aan de balie. Odysseus : een man van verhalen DROS, Imm De avonturen van Odysseus is de klassieke vertelling, maar heeft een staartje gekregen. Excuses voor deze eenvoudige en doorgezaagde woordspeling, maar in dit geval dekt het de lading prima! Het is leuk vertaald en omgezet naar de wereld en karakters van Geronimo Stilton, en ook volledig in de stijl van de serie Dit is de zoveelste herdruk in één band van: Ilios, het verhaal van de Trojaanse oorlog (1999) en Odysseus, een man van verhalen (1994). In deel I verhaalt Imme Dros de aanloop tot de Trojaanse oorlog, ook de uiteindelijke afloop met de inname van de stad Imme Dros - Odysseus, een man van verhalen Querido 1991, 212 bladzijden, illustraties van Harrie Geelen, 12+ Odysseus is het verhaal over de geslepen koning van het eiland Ithaka, die zijn vrouw en zoontje achterliet om met de andere Griekse vorsten de stad Troje te belegeren Wie de boog van Odysseus kon spannen en daarna een pijl door de ogen van 12 achter elkaar opgestelde bijlringen kon schieten, zoals Odysseus dat vroeger altijd deed, zou met Penelopeia trouwen. Penelopeia stemde in, en ze kondigde de wedstrijd aan

Boekverslag Nederlands Odysseus, een man van verhalen door

1. Een man van vele listen De verhalen van Homeros blijven reacties uitlokken. De nostos van Odysseus is die van een held die lang van huis is geweest en zijn positie als heerser, als.
  2. De manier waarop de auteur de verhalen van Odysseus uitlegt en verdiept, scheidingen aanbrengt in de boeken, Griekse begrippen verklaart en weer verbindt met gebeurtenissen in eerdere of latere boeken van De Odyssee, is ook goed besteed aan de lezer die het epos nog nooit gelezen heeft
  3. Aluin speelt op de voor het gezelschap kenmerkende wijze de 10-jarige reis van Odysseus in één enkel uur. Met respect voor Homerus, maar in een enorm tempo en met heel veel humor! Iedereen heeft er wel eens van gehoord: 'De Odyssee' van Homerus
  4. Voor boeken altijd eerst naar De Slegte. Inloggen. Gebruikersnaam
  5. Odysseus Een Man Van Verhalen + Repor

Ilios is zeker niet haar eerste boek dat gaat over een verhaal uit de klassieke mythologie. In 1989 verscheen al De reizen van de slimme man, dat gaat over de verdwijning van Odysseus na de Trojaanse oorlog en de avonturen die hij tijdens zijn tien jaar durende reis naar huis meemaakt Inhoud: Nadat Fransje Hermans ontwaakt uit een coma en hij alleen zijn rechterarm nog kan bewegen, raakt hij bevriend met een nieuwe jongen genaamd Joe Speedboot en gaan ze samen met andere vrienden proberen een vliegtuig te maken om zo de naakte moeder te kunnen zien van PJ het meisje waar iedereen op verliefd is Ilios en Odysseus | ISBN 9789045112602 direct en eenvoudig te bestellen bij Boekhandel De Slegte. Uniek aanbod (tweedehands) boeken Ik heb alleen het boek Odysseus Een Man Van Verhalen van Imme Dros gelezen. Dat boek vond ik zeer goed. Dat boek vond ik zeer goed. Dit boek had overigens een Zilveren Griffel gewonnen Recensie Nederlands Odysseus, een man van verhalen Imme Dros Ahmed: het verhaal van een gastarbeider Mohammed Nasr.

Qua literaire kracht vergelijkbaar met Imme Dros' 'Odysseus, een man van verhalen' zijn de twee door Nicolaas Matsier in overstelpend rijk Nederlands vertaalde herscheppingen van Leon Garfield en. Volgens de mythe verloor Odysseus enkele leden van zijn bemanning aan het mensenetende monster Skylla, toen ze daar voorbij voeren. Maar 'Skylla' was volgens Palaiphatos de naam van een snel oorlogsschip, dat was beschilderd als een monster. Herakleitos de paradoxograaf ziet in tal van verhalen prostituées Schrijf een recensie . Tip Veel van deze boekenmakers hebben een eigen website. Imme Dros - Odysseus, een man van verhalen Berichten over Recensie geschreven door Roos met het vorige deel is dat Odysseus nu echt een volwassen man is. de verhalen een inkijkje in de ziel van. Ook is hij de man van Penelopeia. Odysseus was een listige man, en in de oorlog tussen Troje en Sparta bedenkt hij dan ook het ingenieuse plan om de Trojanen een gift te geven. Beter bekend als het paard van Troje. Na de oorlog wil hij naar huis gaan, waar hij na veel tegenslagen ook eindelijk uitkomt

Dit zijn de boeken waaruit ik een keuze wil maken om dit schooljaar te lezen: De kleine blonde dood - Boudewijn Büch De aanslag - Harry Mulisch Erik of het klein insectenboek - Godfried Bomans De passievrucht - Karel Glastra van Loon Odysseus, een man van verhalen - Imme Dros Turks fruit - Jan Wolkers. Mischa Prudon 4V De verhalen die Dros heeft bewerkt geven een huiveringwekkend beeld van de mensheid, die vooral brute kracht gebruikt om zijn doelen te bereiken. De illustraties van Harrie Geelen in een rauwe, ongepolijste stijl met veel zeggingskracht voegen daar fraaie beelden aan toe Wat je in dit boek erg merkt in vergelijking met het vorige deel is dat Odysseus nu echt een volwassen man is. Vooral aan de toon van zijn gedachten is dat merkbaar. Hij is ontzettend vol en zeker van zichzelf, wat af en toe wel een beetje irritant is Op een duidelijke en aantrekkelijke manier wordt het klassieke verhaal van de avonturen van Odysseus verteld in een muizenwereld. Alleen de goden zijn mensen gebleven. Deze spannende avonturen werden in een vlotte tekst gegoten en voorzien van heel veel illustraties Welcome, reader! According to Antony Hegarty in this second decade of the new century our future is determined. What will it be? Stays all the same and do we sink away in the mud or is something new coming up

Recensies De Volkskran

1. Nu hij in een mooie villa in Wassenaar woont en droomt van zijn beroemde buurvrouw, een echte filmster, en kibbelt met haar dochter, die gewoon Piek heet, nu mist Niels meneer Frank en zijn verhalen van de slimme man (bol.com, 2015). Recensie. Imme Dros neemt de lezer, in het boek ´De reizen van de slimme man´, mee in het leven van Niels
  2. Inhoud: Na de trojaanse oorlog ging Odysseus met zijn vloot terug naar Ithaka, maar de terugreis verliep niet zo soepel als wat hij gehoopt had. Het verhaal gaat over alle avonturen die odysseus en de rest van zijn bemanning meemaken. Ook volgen we Telemachos, de zoon van odysseus, die een vader gaat zoeken die hij nooit heeft ontmoet
  3. een man van verhalen. Imme Dros. Auteur: Imme Dros. Uitgegeven: Navertelling van het klassieke verhaal over Odysseus' omzwervingen na de Trojaanse oorlog
  4. Over het waarheidsgehalte van de Griekse mythologie [Recensie] Het Rijksmuseum van Oudheden organiseerde op 25 november 2016 een interessante middag over de achtergrond van mythen. De middag stond in het teken van het nieuwste boek van de Nederlandse classicus Hugo Koning

De man van vele listen moet u, Muze, voor mij bezingen. Hij zwierf zeer veel rond nadat hij Trojes goddelijke burcht verwoest had, zag de steden van veel mensen en leerde zo hun geest en volksaard kennen. (Homeros, Odyssee. Een zwerver komt thuis, vertaling Patrick Lateur) Op een dag krijgt hij een eigenaardig pakje, met daarin een oud versleten boek.. In het boek staan de verhalen van de slimme man. Hij komt er achter dat het boek in het Grieks is Leesverslag Odysseus, een man van verhalen. 1A) Odysseus, een man van verhalen. Imme Dros 1e druk februari1991 398 pagina's Uitgever Querido 1B) Het is een zogeheten 'epos' of heldenverhaal.(mythologie) 1C) In het boek worden er allemaal avonturen verteld die Odysseus meemaakt op zijn terugreis naar Ithaka Aan het einde van de voorstelling kleden ze eerst Augusta Caso uit en komen daarna ook zelf geheel naakt weer op uit vier hoeken van de zaal. De dagboekteksten van Anaïs Nin vormen een sterk contrast met hun verhalen, en vullen ze ook aan Imme Dros: De zomer van dat jaar, De trimbaan, De reizen van de slimme man, Odysseus, een man van verhalen' (1995) Een bespreking van 'Ongelukkig verliefd' in 'Jeugdboeken 1995. Voor lezers van 11 tot 16 jaar

Wrok en wraak in Troje De Volkskran

1. Ilios, Het verhaal van de Trojaanse oorlog en Odysseus, een man van verhalen: Dros' veelgeprezen Homerosbewerkingen, nu samen in één band. Recensie De kracht.
  2. Nu hij in een mooie villa in Wassenaar woont en droomt van zijn beroemde buurvrouw, een echte filmster, en kibbelt met haar dochter, die gewoon Piek heet, nu mist Niels meneer Frank en zijn verhalen van de slimme man
  3. Onder dit motto begeeft Odysseus zich op de Atlantische Oceaan, waar zijn schip met man en muis vergaat. Curieus is een gedicht van Marbod, bisschop van Rennes (1035-1123). In een spetterende tirade tegen de vrouw haalt hij het voorbeeld aan van Odysseus, die met was de oren van zijn manschappen afsluit voor de zang van de Sirenen
  4. Als meneer Frank overlijdt, krijgt Niels een pakketje over de post. In dat pakketje zit een Homerus, een oud Grieks boek over de Trojaanse oorlog en de reizen van Odysseus. Het was de Homerus van meneer Frank, waaruit hij Niels altijd voorlas. Vanaf dat moment besluit Niels dat hij naar het gymnasium wil
  5. Het boek heeft als leidraad de tocht van de held Odysseus, de man van duizend listen, die twintig jaar op zoek was om thuis te komen waar Penelope op hem wachtte. We volgen hem op zijn reis langs de hoeken van de wereld, door de huizen van de horoscoop. Hij moest als boetedoening twaalf werken verrichten, een voor elk sterrenbeeld
  6. In 2009 besloot ik mijn recensie van Geel gras, het debuut van Simon van der Geest als volgt: 'Een puntgaaf geheel is het nog niet, maar ik geloof oprecht in het groeipotentieel van deze jonge auteur.' Het bleek geen gratuite voorspelling, want zowel voor Dissus (2010) als Spinder (2012) moch

Van een aantal boeken is een korte recensie te vinden op een aparte pagina; Ilios, Het verhaal van de Trojaanse oorlog en Odysseus, een man van verhalen: Dros. Uiteindelijk eindigt de oorlog met een belangrijke list van Odysseus, die het beroemde Trojaanse paard verzint. Samenvatting geschreven door Bart Maas Recensie Zelfs de goden maken ruzie om Troje Dit is een verhaal over Griekse helden, goden en godinnen. We noemen zulke verhalen ook wel de Griekse mythologie Al langer wilde ik dit debuut van Tessa de Loo lezen. In 6 korte verhalen beschrijft de schrijfster stuk voor stuk afwisselende en boeiende verhalen. Helaas ook allemaal met een open einde en daar houd ik persoonlijk niet zo van In een serie recensies van boeken die in het literaire hoogseizoen onopgemerkt bleven deze week aandacht voor `Depassievrucht' van Karel Glastra van Loon (L.J. Veen, 239 blz. ƒ34,90) De manier waarop de auteur de verhalen van Odysseus uitlegt en verdiept, scheidingen aanbrengt in de boeken, Griekse begrippen verklaart en weer verbindt met gebeurtenissen in eerdere of latere boeken van De Odyssee, is ook goed besteed aan de lezer die het epos nog nooit gelezen heeft. Dan kan het beschouwd worden als een schitterende inleiding

Docenten 15-18 - Lezen voor de Lijs

Je internetbrowser wordt niet (meer) ondersteund. Marktplaats kan daardoor minder goed werken. Gebruik een nieuwere versie of een andere browser Een Man Van Horen Zeggen by Willem Jan Otten Goodreads Een Man Van Horen Zeggen has 19 ratings and 3 reviews Odysseus Een Man Van Verhalen mdmtv.co.uk Download and Read Odysseus Een Man Van Verhalen Odysseus Een Man Van Verhalen Change your habit to hang or waste the time to only chat with your friends Recensie: Liefde bij wijze van spreken, Yves Petry. De personages in de veelal beklemmende verhalen van Manon Uphoff veranderen in angstige schaduwen, omdat ze. De overvloed aan mythen wordt gepresenteerd als één groot, meeslepend epos van de schepping van hemel en aarde tot aan de terugkeer van Odysseus. Goden, mensen en andere aardbewoners: Ilja Leonard Pfeijffer vertelt een verhaal dat de mensheid al 3000 jaar aanspreekt Doorzoek het archief. Zoeken naar: Alle publicatie

Dat is soms spannend maar de reizen kunnen ook verwijzen naar een levensreis. Zo ook met De reis van Sinte Brandaan (12 e eeuw in de Van Hulthem handschriften) en met Moby Dick (Herman Melville) en Ernest Hemingway (The old man and the sea) welke verhalen ook de strijd van de mens met onbeheersbare krachten kunnen verbeelden Odyssee DE WRAAK VAN DE ZEE Handleiding voor jongeren bij de voorstelling van BONHEUR Theaterbedrijf Rotterdam in het seizoen Inleiding Ανδρα µοι εννεπε, Μουσα, πολυτροπον, 'ος µαλα πολλα πλαγθη.. Armand Assante is een uitstekende Odysseus en tilt de serie naar een hoger niveau. Ook Scacchi overtuigt als z'n vrouw die 20 jaar lang op haar man wacht. De rest van de cast steekt hier echter bleek bij af en met name de bijrollen van bekende acteurs zijn soms tenenkrommend slecht Ilios, Het verhaal van de Trojaanse oorlog en Odysseus, een man van verhalen: Dros' veelgeprezen Homerosbewerkingen, nu samen in één band. Mét de prachtige illustraties van Harrie Geelen. Ilios gaat over het tienjarige beleg van Troje. De Grieken proberen de geschaakte Helena terug te halen

Recensie: De man die haast had, Jan Vantoortelboom Odysseus: een man van verhalen. Als zoon van een arme ongehuwde moeder in het vooroorlogse Rotterdam zet. Het boek beschreef de riskante affaire tussen een rijke jonge vrouw en een man van ver beneden haar stand - een roman over liefde en jaloezie, zelfopoffering en verraad. Atwood wisselt de geschiedenis van Iris af met hoofdstukken van de roman-in-de-roman. Steeds verder vervlechten de twee verhalen zich, totdat een catastrofe dreigend opdoemt Odysseus, een man van verhalen Je moet dansen op mijn graf Slecht al blijft haar figuur nog te vlak om van een echt rond karakter te kunnen spreken..

De verhalen in dit boek zijn Griekse mythen. Dat zijn vertellingen over goden, halfgoden en legendarische stervelingen zoals Odysseus. Eeuwenlang zijn deze verhalen mondeling van generatie op generatie doorverteld. Voor zover wij weten zijn ze pas voor het eerst opgetekend in de zesde eeuw voor Christus JONATHAN STRANGE & MR NORRELL - Susanna Clarke - Alfabetische Lijst met plaatsen uit het boek o.a. België - Engelstalig ♦ EUROP Het verhaal van het Trojaanse paard is een van de meest aansprekende verhalen uit de oudheid. de knappe echtgenote van Odysseus, heeft een hele schare aanbidders om zich heen verzameld, die ze.

Een 'man van verhalen', zoals Imme Dros treffend schreef in haar Odysseus, man van verhalen, is eigenlijk niet te evenaren. Tevens mag je jezelf niet in de schaduw stellen, want ook jij hebt recht op leven De bedoeling van een recensie is om anderen een indruk te geven van het boek dat je gelezen hebt. Het recensieboekje. De bedoeling van een recensie is om anderen een indruk te geven van het boek dat je gelezen hebt. Door het lezen van een recensie kan een ander kind besluiten het boek ook te gaan lezen. Nadere informati Een recensie van Mythen moet je niet geloven! 'Toen Odysseus voorbij voer pakte ze zes man van zijn schip, volgens Odysseus het meest meelijwekkende van.

Odysseus van Imme Dros Boek en recensies Hebban

All about Reviews: Odysseus: The Oath by Valerio Massimo Manfredi. LibraryThing is a cataloging and social networking site for booklovers. Home Groups Talk Zeitgeist

Populair: